تهیه و تنظیم : سید م.م ن و کسری
برگردان متن : طاها وسید م.م ن
Minimum requirements:
Service Pack: Windows Vista - SP1
Processor: Pentium 4 with hyperthreading / AMD Athlon 64 X2
Memory : 2 GB
GPU: Nvidia GeForce 6800 GT / ATI Radeon ATI X1600
Video RAM: 256MB
Shader model: 3.0
در دراکولا 3 شما به عنوان پدر Arno Moriani را ه اژدها را دنبال خواهید کرد کشیش کاتولیکی که از سوی واتیکان به Transylvania فرستاده می شود تا اینکه در مورد یکی از داوطلبین تبدیل شدن به قدیس تحقیق کند.دراکولا 3 یک بازی داستانی از نوع point-and-click است که در دنیای تخیلی Bram Stoker نویسنده ی معروف بریتانیایی اتفاق می افتد در این بازی شما به رم،بوداپست و ترکیه سفر خواهید کرد تا اینکه Count Dracula را پیدا کنید.
سال 1920، شما تحقیقات خود را در مورد Dr. Martha Calugarul در روستای Vladoviste که نیمی از آن در جنگ جهانی اول ویران شده است آغاز می کنید.در سرازیری پایین قلعه ی Castle of Twilight یعنی همان خانه ی مشهور Vlad the Impaler ماموریت شما این خواهد بود که از قبر Martha دیدن کنید و با کشیشی که او را دفن کرده صحبت کنید همچنین می بایست به محل کار او هم سر بزنید.دراین سفر با افراد مختلفی صحبت می کنید کسانی مثل صاحب مسافرخانه ی محلی ،پرستار و قبرکن در این گفتگوها گزینه های مختلفی برای انتخاب خواهید داشت البته این گزینه ها هم به شکل یک درخت پر شاخ و برگ نخواهندبود که انتخاب های گسترده ای داشته باشید.بهرحال صرفنظر از اینکه چه سوال هایی بپرسید بیشتر درباره شجاعت Martha خواهید شنید و اینکه او چگونه در جنگ جهانی اول به سربازان زخمی دو طرف جنگ کمک می کرده است.
این تحقیقات بیشتر در آزمایشات Martha بروی خون محلی ها صورت می گیرد که مهمتر از رفتار ها و اعمال خوب او به نظر می رسد. بیشتر محلی ها به یک وضعیت عجیب و غریب دچار شده بودند که Martha تا حدودی درباره ی این وضعیت عجیب می دانست و آن را P نامیده بود.در کنار وجود عناصر اضافی در خون افراد مبتلا شده زخم هایی نیز بروی گردن آنها دیده می شد.از همه بدتر اینکه اکثر این قربانی ها پس از مدتی جان خود را از دست می دادند.حالا وظیفه ی پدر Arno است که راز این قتل ها را کشف کند.
روش کار در Dracula بسیار آسان است اشاره و سپس کلیک کردن.inventory،ماموریت ها و اسناد می شود.در زمانی که به شک افتادید می توانید از انجیل استفاده کنید.انجیل به زبان لاتین نوشته شده است و شما می توانید بصورت تصادفی آن را باز کنید تا اینکه شما را در انجام ماموریت بعدی تان راهنمایی کند. همچنین می توانید با استفاده از کلیک راست منویی را باز کنید که شامل گزینه هایی مثل گفتگوهای اخیر،
System Requirements :
* 800 Mhz Intel Pentium III
* 128 MB Ram
* 4 GB available Hard Drive space
* 16X DVD-ROM drive
* 64 MB DirectX 9.0c Compatible Graphics Video Card
* DirectX 9 - Compatible Sound Card
تهیه و تنظیم : کسری
برگردان متن : سید م.م ن
کودی موتور را روشن میکند و به جاده می زند
سوم مارس 2008- در ادامه ی روندی که با ساخته شدن DiRT شروع شد بازی مسابقه ای بعدی شرکت Codemaster از شبیه سازی کامل و همینطور تغییر و اسپرت کردن ماشین ها فاصله گرفته است. مسیری که تکیه را بر چیزی قرار می دهد که کمپانی احساس کمبود آن را می کند: خوش گذرانی با ماشین ها.
جدیداً همراه کودی (Codies) دمویی از گرید را مشاهده کردیم. جدید ترین پروژه ای که ، همان تیمی است که Dirt را ساخته است. با اینکه آنها اسمی نبرده اند، قسمتی از بازاریابی کودی برای گرید ما را از دم در سازنده های Forza Motorsport 2 و Grand Turismo 5 می گذراند.
گرید بر پایه ای متفاوت از بازی های مسابقه ای بنا شده است. خشن است، اما یک بازی شبیه سازی بسته نیست. شخصیت سازی دارد اما نه آنقدر که از هسته اصلی عناصر مسابقه دادن جدا شود. ماشین زیاد است اما شما دنبال به دست آوردن تمام آنها نیستید. سعی شده که اصل سری تغییر کند و همینطور برای همه دلچسب باشد.
سازنده ها گرید را یک بازی مسابقه ای توصیف کردند که شما در آن زندگی شغلی دارید که قرار است به اندازه ی یک دنیای بزرگ احساس شود.شما به عنوان یک راننده ی تازه کار برای استخدام در آمریکا، اروپا یا ژاپن شروع به کار می کنید. همانطور که مسابقه ها را می برید می توانید یک هم تیمی استخدام کنید، تیم ویژه و دلخواه خود را بسازید و یک گاراژ کوچک پر از ماشین داشته باشید.در همان حال شما نظر اسپانسر ها را جلب می کنید و با بالغ بر 600 راننده آشنا می شوید که می توانید آنها را استخدام یا اخراج کنید یا باآنها مسابقه دهید.
با توجه به تیم Codemaster روند زندگی شغلی شما غیر خطی است.شما می توانید از هر منطقه شروع کنید و اعتبار و البته حساب بانکی خود را بسازید.در اول شما برای یک کاراژ کوچک کار می کنید.اما در طی زمان وقتی یک همتیمی پیدا کردید و چند اسپانسر گرفتید،درآمد شما هم پیشرفت می کند که به موقیعیت شما در کارخانه بیاید.
اما شما از گاراژ خود برای چیزی بیشتر از نگهداری ماشین ها استفاده نخواهید کرد. اگر شما از آن افرادی هستید که دوست دارند سریع پول برنده شده ی خود را برای ارتقا دادن ماشین ها خرج کنند،از گرید نا امید خواهید شد.ماشین هایی که می خرید در همان لحظه ی تحویل برای بازدهی و قدرت به بهترین نوع ارتقا داده شده اند.شما یک راننده هستید نه یک مکانیک.جدا از تغییر رنگ ماشین ها،چیزی که می بینید آن چیزی است که از مجموعه ی 50 ماشین موجود در گرید به دست خواهید آورد.
اما این به این معنا نیست که شما گیر ماشین های تازه از کارخانه در آمده خواهید افتاد.به هر حال اینجا نسکار (NASCAR) نیست.ما در مورد Aston Martin DBR9،Dodge Viper SRT-10،Mazda 787B و Audi R10 TdI اولین ماشین دیزلی که "24 ساعت لی مانز" را برد صحبت می کنیم.شما فرصت خواهید داشت که آن را دوباری امتحان کنید چون گرید یک مسابقه لی مانز را ارائه می دهد که در آن هر دقیقه یک ساعت به حساب می آید که مسابقه ی 24 دقیقه ای را نتیجه می دهد.
هر کدام از سه منطقه ی گرید متخصص های مسابقه ی متفاوتی را ارائه می دهد.در اروپا شما با در رقابت هایی مانند لی مانز و جی تی را در مسیر های رسمی و لایسنس شده انجام خواهید داد.در آمریکا شما به شهر هایی مانند دیتروید و لانگ بریچ برای مسابقه های خیابانی سر خواهید زد.در ژاپن پشت فرمان ماشین های مسابقه ی ژاپنی قرار خواهید گرفت تا مسابقه های دریفت نفسگیری را پشت سر بگذارید.
همانطور که شما در مقابل راننده های دارای هوش مصنوعی در هر سه منطقه مسابقه می دهید،کم کم اسم های آشنایی را می بینید.ایده ی این،به گفته ی کودی، این است که توجه کنید که چه کسی شما را می برد و جا می گذارد و روش رانندگی چه کسی با شما سازگار است.سپس آنها را استخدام کنید تا در چند روش و نوع رانندگی سرآمد باشید.اگر شما با دریفت زیاد خوب نیستید،یک متخصص دریفت استخدام کنید تا همراه شما مسابقه دهد و شانس برنده شدن شما را افزایش دهد.یک تقویم دائمی از مسابقه ها هم وجود دارد.پس اگر با جی فی در فرانسه مشکل دارید،به آمریکا بروید و دجتان (your Dodge) را کمی برانید.
یک ابزار بازی چند نفره هم در گرید وجود دارد اما سازنده ی بازی چیز زیادی در باره ی آن نمی گوید.به ما گفته شده است که این ابزار تا 12 بازیکن را به صورت آنلاین با محدودیت هایی کمی درمورد ماشین ها و مسیر ها پشتیبانی می کند.ما همچنین می دانیم که نوع داستانی بازی کاملاً آفلاین است و هیچ قاببلیت بازی چند نفره در یک رایانه ای (Co-Op) وجود ندارد.دوست شما نمی تواند به جای همتیمی شما وارد مسابقه شود تا به شما کمک کند که یک مسابقه را تمام کنید.
گرید از موتور گرافیکی جدید شرکت کودمستر،یعنی اگو (Ego) استفاده می کند.این موتور یک قدم پیشرفته تر از موتور گرافیکی نئون (Neon) که در بازی DiRT استفاده شده بود،است.
کودی می گوید که این موتور کاملاً کد آسیب دیدن ماشین ها را بازنویسی کرده که محیط بازی را دارای قابلیت آسیب دیدن و تخریب می کند.اگر گل گیر میتسوبیشی شما در دور اول مسابقه از ماشین کنده شد و در مسیر بیافتد،شما در دور سوم از کنار آن خواهید گذشت.به همین صورت لاستیک ها و تکه های کنده شده از ماشین و حتی ماشین های رقیب ها هم در مسید باقی می مانند.
اگر شما در حین مسابقه دوربین داخل کابین را انتخاب کنید شما خواهید دید که اتاق آسیب می بیند.حداقل شما خوهید دید اگر مانند ما مسابقه دهید.هیچ چیز در مورد آسیب دیدن ماشین ها از قبل تعیین شده نیست که احتمالاً ماشین های درب و داغان قشنگی را در پایان یک مسابقه ی سخت لی مانز به جا خواهد گذاشت.
اگر دوست دارید چیزها را داغان کردید را دوباری نگاه کنید،خوشحال خواهید شد اگر بشنوید که گرید یک سامانه ی پیچیده بازبینی (Replay) دارد که نه تنها به شما اجازه می دهد مسابقه ی خود را ببینید بلکه می توانید در وسط مسابقه به عقب برگردید،به جایی که اشتباهی مرتکب شده اید،و از آنجا ادامه دهید.ظاهراً استفاده از این قابلیت بهایی برای پرداختن دارد،از جمله از دست دادن جایزه ها یا اجازه ندادن وارد شدن شما در جدول رقابت ها.
چیزی که ما از گرید دیدیم خوب به نظر می رسید اما نتوانستیم ببینیم نوع داستانی بازی چه احساسی دارد.ما روند خریدن ماشین یا استخدام همتیمی یا انتخاب مسابقه را ندیدیم.همینطور ما مسابقه ای را از اول تا پایان ندیدیم که باعث شد ایجاد تصویری از کل بازی گرید سخت باشد.اما طراحی آن عالی بود و ماشین ها زیبا به نظر می آمدند.
البته تخمین زدن یک بازی مسابقه ای قبل از نشستن پشت فرمان غیرممکن است، چیزی که ما هنوز با گرید انجام نداده ایم.اما به نظر می آید کودی کاری بین محیط عالی فورزا (Forza 2) ،کار های عجیب و غریب برن اوت (Burnout Paradise) ،مسابقه های دریفت PGR 4 و واقعیت گرایی GT5 انجام داده باشد.
تهیه و تنظیم : کسری
برگردان متن : یاشار حمیدی پور
Operating System: Windows XP/Vista 32-bit & 64-bit
Processor: Intel Pentium 4 2.8 GHz or Athlon X2 +3800 (Intel Pentium 4 3.4 GHz or AMD Athlon 64 +4000 recommended)
Memory: 1 GB RAM (2GB recommended)
Hard Disk Space: 9.5 GB free
DVD-ROM Drive: 4X speed or faster
Video: NVIDIA GeForce 7600 or ATI Radeon X1950 or better (NVIDIA GeForce 7800 GTX or ATI Radeon X1950 XTX or better recommended)
DirectX: DirectX version 9.0c (included) or higher
Central Park رازی را مخفی می کند جایی که به عنوان یک پناهگاه امن برای مردم New York ساخته شد اما به نظر می رسد چیز دیگری هم در آن ساکن شده است. نسل های نگهبانان برای سال ها از راز این پارک حفاظت کرده اند در حالی که گرانترین شهر دنیا به شدت گسترش یافته اما هنوز راز Central Park محفوظ مانده است.اما به نظر نمی رسد حقیقت بیشتر از این مخفی بماند جایی که بازپرس ماوراء طبیعه داستان Edward Carnby پس از گرفتار شدن در طوفانی مرموز خود را در Central Park پیدا می کند جایی که باید بعد از مدت ها راز این محل اسرارآمیز را کشف کند.
مسیر داستانی جدید و تازه بازی به شکل Episode های پر از صحنه های اکشن و جذاب مختلف طراحی شده است.تکنولوژی جدید و خلاقانه،محیط کاملا فعال که تا به حال مانند آن دیده نشده است،انقلاب در موتور فیزیک بازی ها،هوش مصنوعی پیشرفته،تصاویر و جلوه های جذاب، یک user interface منحصربفرد و عالی تماما ویژگی های Alone In The Dark هستند که به نظر می رسد نوع وسبک سرگرمی های کامپیوتری را کاملا تغییر دهد.
ویژگیهای بازی :
· مکان Central Park با استفاده از تعداد زیادی از نقشه های ماهواره ای وعکس های مختلف به شکلی دقیق طراحی شده است.
· داستانی جذاب : داستان بازی روایت اسرار Central Park وزندگی پس از مرگ است که همگی از فلسفه های دنیای واقعی در مورد زندگی پس از مرگ الهام گرفته شده اند.
· وجود راوی در بازی که حال و هوای سریال های تلویزیونی را به بازی می دهد.
· با استفاده از تکنولوژی جدید و فوق العاده محیطی کاملا واقعی و فعال به وجود آمده است به گونه ای که هر کاری که در دنیای واقعی انجام می دهید اکنون قادر هستید در بازی انجام دهید.
· گیم پلی و کنترل بسیار عالی بازی به همراه سیستم جدید زخمی شدن و سلامتی در کنار جلوه های فیزیکی فوق العاده هر کسی را از خود راضی خواهد کرد.
· تکنولوژی اختصاصی Eden با نام Twilight به همراه موتور رندرینگ قدرتمند جهانی کاملا واقعی با جزئیات فراوان خلق کرده است که همه این ها در کنار جلوهای زیبایی همچون تعداد زیاد منابع نور،فوکوس دوربین،عمق فیلدها،رطوبت و نم محیط قرار گرفته است.
تهییه و تنظیم :سید م.م ن وکسری
برگدان متن : یاسر مستجاب