پیش نمایش: Call Of Duty 5 : World At War |
سال گذشته Modern Warfare Call of Duty 4: با یک نمایش بی نظیر و خلاقانه بر خلاف سری نسخه های پیشین خود که در مورد جنگ جهانی دوم بودند ، 60 سال به جلو کشیده شده بود و نبرد را با اسلحه ها و جنگ افزارهای مدرن این دوره به تصویر کشید. و نتیجه نهایی آن بازی ای بود که تحت یکسری قوانین و بعضی مغایرتهای امروزی تجربه ای هیجان انگیز را برای ما به جا گذاشت. بعد از آن ، بزرگترین سوال در ذهن ها پس از اعلام ساخت نسخه جدید بازی این بود که آنها در پنجمین Call of Duty چه خواهند کرد؟ بر اساس آنچه که جواب این سوال داده شد این است که آنها بازگشتی به جنگ جهانی دوم داشته اند و به طور عمده از نسخه های قبلی اقتباس و کمک گرفته اند . جنگی که سراسر جهان را در کنار رویدادهای بی نظیر که در یک بازه زمانی مشخص رخ می دهد را فرا می گیرد. بازی با نبردهایی از عملیات های جنگی و مبارزه ایی در کنار اقیانوس آرام همراه می باشد، در کنار این، بخش های مختلف بازی از Modern Warfare الهام گرفته شده ، که بسیار حرفه ایی خلق شده اند. تیم سازنده Treyarch نیز هدف خود را بر این گذاشته اند که نشان دهند ، وقایع جنگ جهانی دوم هنوز در جریان زندگی است. آنچه که با نگاه اول در بازی سریعاً به نظر می رسد استفاده از خط داستانی قوی و جذاب در آن است ، که از Modern Warfare الهام گرفته شده . داستان بازی ، با شخصیت تحت کنترل شما آغاز می شود، که در یک کلبه چوبی در ساحل Makin Atoll حبس و اسیر شده است. یک افسر ژاپنی پشت سر شما ایستاده و در حال بازجویی اطلاعاتی از یک سرباز نیروی دریایی آمریکا می باشد، او در پایان به طور خصومت آمیزی بر صورت دوست تان آب دهان انداخته و سیگار روشن خود را روی صورت این سرباز وظیفه خاموش کرده و برای اینکه به رنج و عذاب او پایان دهد، با یک چاقو زندگی او را به پایان می رساند . در ادامه ، شما برای اینکه به سرنوشتی مشابه دوستتان دچار نشوید ، با نقشه ایی که در سر کشیده اید، خود را به عقب کشیده و به طور ناگهانی با برداشتن یک تفنگ فرار می کنید و آماده هستید که مرحله اول World at War را شروع کنید. بعد از گذراندن دقایقی نبرد و مبارزه در ساحل Makin ، سربازان نیروی دریایی با بمب باران کردن منطقه که صحنه های بصری زیبایی را به نمایش کشید، راه خود را به سمت یک مکان ناشناخته در نزدیکی جنگل باز می کنند. یکی از بزرگترین اهداف Treyarch تمرکز بر جزئیات جدیدی است که امپراطوری ژاپن را به صورت سربازانی که کوچکترین شباهتی به آلمانیها ندارند، به تصویر می کشد. علاوه بر تغییراتی که در ظاهر و زبان بازی ایجاد شده است، Treyarch یک تغییر کلی را در مورد ژاپنی ها انجام داده و مجموعه ای از تاکتیک ها را برای اینکه بتوانید با آنها مقابله کنید، در اختیار شما قرار داده است. بر طبق Bushido code جنگ امپراطوری ژاپن با تمرکز بیشتر بر جنگ چریکی (جنگجوی غیر نظامی ) اتفاق می افتد. به طور مثال : اولین موردی که با آن روبه رو می شوید این است که شما به همراه دیگر دسته سربازان در حال عبور از میان جنگل تاریک، با یکسری اجساد مرده رو به رو می شوید در حالی که واقعیت امر ، چیز دیگری است و این سربازان ژاپنی تنها وانمود می کنند که مرده اند ، پس از گذشتن شما آنها سریعا از جای خود بلند شده و به شکل وحشیانه ایی از پشت سر به شما حمله می کنند. نمونه های دیگری از تاکتیکهای مربوط به این سبک در اولین مرحله، این است که سربازان ژاپنی در نقاط مختلف پنهان شده ، و بعضی از آنها شروع به تیر اندازی به سوی شما می کنند و زمانی که یکی از همرزم نانتان زخمی شد و شما قصد کمک به او را داشتید و حواستان پرت شد ، در این هنگام سایر دشمنان به سمت تان هجوم می آورند و با شما درگیر می شوند. از جمله ابزاری که برای مبارزه و استفاده از تاکتیکهای چریکی به شما داده می شود، استفاده از اسلحه های آتش زن می باشد. یک حیله کاربردی دیگر که در مرحله بعد به شما نشان خواهیم داد این است که سربازان دشمن عموما در علفهای بلند و بوته های انبوه پنهان شده و شما را دنبال میکنند. و حتی زمانی که از آنها دور شده باشید از درختان بالا رفته و به طور کامل موقعیت تان را تحت نظر می گیرند. در مرحله دوم نیروی دریایی US در سرزمینهای باز و بدون مرز(فضاهای آزاد) و در روشنایی روز، حمله را آغاز می کند. اما بر خلاف باز بودن بازی ، قسمتهایی از علفهای بلند و درختان نخل در مسیر به چشم می خورند که به صورت نقطه چین به شما در رسیدن به هدف کمک می کنند. علاوه بر این شما به اسلحه های مشتعل و انفجاری نیاز خواهید داشت . بعضی وقتها تهدیدی برای شما وجود ندارد ، اما گاهی اوقات دشمنانی را می بینید که در پشت علفها پنهان شده و به شکلی دیوانه وار ، هر موجود زنده ای را با اسلحه های خود به آتش می کشند. حتی ممکن است پس از به آتش کشیده شدن یک درخت ببینیم که جسد فردی که با طناب ازپا آویزان شده ، از درخت به پایین بی افتد!. در این بازی اسلحه های مشتعل ، سهم زیادی را در مبارزه با دشمنانی که در پشت علفها پنهان شده اند، خواهد داشت. در حقیقت این شکل جدید اسلحه ها ، برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر Call of Duty 4، به کار برده شده اند. موتور گرافیکی ( engine) استفاده شده در World at War همان موتور ارتقاء یافته در ساخت modern warfare می باشد . انجین Modern Warfare که زیبایی و هوشمندانه بودن آن به طور کامل برای ما شناخته شده است، واقعیتهای گیج کننده و خیره کننده ایی را به کار برده و تاثیر انواع افکت ها از میان هزاران سطوح مختلف را ، بطور شگفت انگیزی به نمایش می گذارد. مثلا: در حال حاضر یکی از فاکتورهای مربوط به ویرانی محیط بازی نیز به مجموعه اضافه شده است. زمانی که علفها آتش می گیرند، خواهید دید که آتش به تدریج پیش رفته و گیاهان انبوه و پرپشت را به خاکستر تبدیل می کند. جسد مرده ای که با طناب از درخت آویزان شده ، و دیوار چوبی کلبه های کنار ساحل که با گلوله سوراخ سوراخ شده است، از این جمله می باشد. علاوه بر تمام این ویژگیها Treyarch امکان شنا کردن را هم به شما داده است. و شما از این توانایی خود، استفاده های زیادی می توانید بکنید.مثلاً: در مقابل انفجار نارنجکها ، میتوانید در سطح آب موج ایجاد کرده و از خود محافظت کنید و یا گلوله هایی که به سمت شما می آیند، را در سطح آب متوقف کنید. از جمله اهداف فراگیر برای به وجود آوردن یکسری تفاوتهای کلی در تجربه های جنگ جهانی دوم هر بازی کامپیوتری ، در قسمت Multi player (تحت شبکه ای) رخ می دهد. همچنانکه World at War به عنوان اولین بازی در این سری دارای بخش Co-op می باشد ، شما می توانید با دوستان خود به شکل چهار بازیکن آن لاین یا دو بازیکن که اتصال(ارتباط) محلی داشته باشند، بازی کنید. تیم پیشرفت دهنده بازی، علاوه بر اینکه نقاط ضربه دشمن را افزایش داده اند، تلاش خود را برای افزایش گستره مبارزات و بالابردن کیفیت هوش مصنوعی دشمنان ادامه می دهند. و تمامی اینها تجربه مبارزات بیشتری را برای تیم چهار نفره شما فراهم می کند. به همین منظور Treyarch تمرکز زیادی بر روی تست بازی، قبل از انتشار آن انجام داده است. سیستم طولانی شدن مراحل و خودنمایی کردن شخصیتها از Modern Warfare اقتباس شده است. اما پیشرفتهایی نیز در آن داده شده ، مثلا: یک ژاکت پوستی که شما را در مقابل انفجار نارنجکها محافظت می کند، و یا از جمله فاکتورهای جدید اضافه شده نیز می توان به سیستم گروه سربازان(جوخه) اشاره کرد، که به شکل یک گروه کوچکتر و در یک تیم نرمال می باشند، و اینکه سرجوخه در کجا قرار دارد اهمیت زیادی داشته و شیوه همکاری کردن بین گروهتان را تعیین می کند که چگونه پیش بروید. وسایل نقلیه نیز برگرفته شده از سریهای قبل هستند ، با این تفاوت که موتورسیکلتها و جیپها ، به سرعت آنچه که در Call of Duty3 دیدیم، نیستند. و تمرکز بازی بیشتر بر روی ماشینهای سنگین مثل تانکها و کامیونها می باشد. در هر صورت مطمئناً شما هم مثل ما منتظر فاش شدن سورپرایزهایی جدیدی از Activision هستید . اگر اینطور هست پس بهتر است تا نمایشگاه E3 2008 که در ماه JULY برگزار خواهد شد منتظر بمانید. World at war: Call of Duty ، قرار است در سال جاری میلادی برای pc-xbox360-ps3-wii عرضه شود. تهییه و تنظیم : کسری .سید م.م برگردان متن : ها دی گنجی منبع : IGN.com |
|
پیش نمایش: Crysis Warhead کلاهک (warhead) چیزی است با قابلیت انفجاری و قدرت سوزاندن بالا در کل می توان گفت کلاهک با سه چیز سروکار دارد خرابی،پاک سازی و سادگی. تعریفی که گفته شد نکته کلیدی است در درک مفهموم Crysis Warhead که در ادامه بازی تحسین برانگیز Crysis که در سال گذشته منتشرشد عرضه خواهدشد.به خاطر داشته باشید این نسخه ادامه داستان Crysis نخواهدبود،این یکی از سه گانه ای نیست که مدیر Crytek، Cevat Yerli قولش را داده است بلکه Warhead تنها یک داستان فرعی است که بروی یکی از شخصیت های تیم Crysis تمرکز کرده است.و از آنجایی که نام مستعار کاراکتر Psycho است باید انتظار حوادث غیرمترقبه ای را داشته باشید. از خیلی جهات Warhead یک بازی کاملا متفاوت از Crysis است.در حقیقت Warhead همان Crysis است که حالت اکشن آن تا 11 برابر افزایش پیداکرده است.یعنی بازی با تعداد زیادی از نبردهای ماهیچه ای بدون هیچگونه محدودیت در تعداد نبردهای با اسلحه و انفجار.در حقیقت نسخه اصلی Crysis در مقایسه با Warhead نیاز بیشتری به فکرکردن داشت.در Crysis از جنگل برای مخفی شدن استفاده می کردید اما در Warhead بایداین جنگل را منفجر کنید. داستان Warhead همزمان با داستان نسخه اول آن اتفاق می افتد.شما به عنوان گروهبان Michael Psychesبه طور خلاصه Psyches ایفای نقش خواهیدکرد.کماندویی با لهجه انگلیسی که در مسیر داستان Crysis می جنگد تا اینکه بالاخره در صحنه پایان داستان Crysis ظاهرشود .یعنی بروی ناوهواپیمابری که در قسمت پایانی Crysis توسط ماشین های جنگی بیگانگان اشغال شده است.این که چگونه Psyches با مدال های شجاعت ارزشمند خود راهی خانه می شود چیزی است که داستان آن در Warhead روایت خواهدشد.داستانی که برطبق گفته سازندگان آن در امتداد داستان Crysis اتفاق می افتد. درحالی که میلیون ها نسخه از Crysis فروخته شد و در کنارآن جوایز زیادی به این بازی تعلق گرفت Yerli می گوید هنوز جای زیادی برای پیشرفت دادن بازی باقی مانده است. و Warhead هم با تعداد زیادی از اصلاحات انجام شده روانه بازار خواهد شد ،اصلاحاتی که Warhead را به بازی قابل قبول تری نسبت به نسخه ابتدایی Crysis تبدیل خواهد کرد. با توجه به این حقیقت که Warhead درباره Psyches ساخته شده است دست سازندگان آن در طراحی داستان بیشتر باز بوده و داستان بهتری نسبت به نسخه اول طراحی شده است.شخصیت اصلی نسخه اول بازی قهرمان بدون چهره ای بود که تمامی حوادث داستان در حالت اول شخص روایت می شد اما در Warhead سازندگان بازی بسیاری از صحنه های آن را در قالب سوم شخص بیان می کنند که Psyches درآن ایفای نقش خواهد کرد.علاوه بر این ها Psyches یک کاراکتر پر زرق و برق است."او یک نوع الماس صاف و جلا داده نشده است" این جمله ای است که طراح ارشد بازی Bernd Diemer درباره Psyches گفته است." او کسی است که دوست دارد همه چیز را منفجر کند او کسی است که دوست دارد به سرعت سراغ اصل مطلب برود و وقتی برای گفتگو و تلف کردن نخواهد داشت" "شما به او می گویید آن قوطی دارو را برای من بیاور و او با چاقوی جنگی و یا C4 به سراغ آن خواهد رفت" این جزئی از شخصیت اوست و این چیزی است که Warhead براساس آن ساخته شده است. Psyches انفجاری ومهاجم است و این چیزی است که ما می خواهیم در Warhead به تصویر بکشیم. توسعه دهندگان بازی یک مرحله از آن را با نام Ambush در اختیار ما قرار دادند.هواپیماهای باری در حال پیاده کردن تفنگداران هستند و صدای قطع و وصل بی سیم تمام فضا را پرکرده است،هواپیماهای جنگنده هم از چپ و راست بمب خالی می کنند.البته این ها باعث نشده Warhead به یک بازی خطی مانند Call Of Duty تبدیل شود بلکه بازی هنوز برپایه فلسفه nanosuit همان لباس قدرتمند Crysis بنا نهاده شده است.میدان نبرد همچنان گسترده و باز است و گزینه های زیادی برای نوع مبارزه خواهید داشت.می توانید نامرئی شوید تا اینکه درجه سلامتی شما پرشود و یا اینکه کمین کنید.از Strength برای پریدن بروی بام ساختمان ها و سپس هدف قرار دادن دشمن از بالا استفاده کنید و با استفاده از Speed می توانید مسافت های طولانی را در زمان اندکی بدوید. از آنجایی که داستان Warhead همزمان با داستان Crysisپیش می رود دور از انتظار نخواهد بود که با درون مایه آشنا روبرو شوید چیزهایی مانند تانک و هلیکوپتر.اما در کنار این ها چند وسیله نقلیه جدید هم به بازی اضافه شده است.چیز های تازه ای که ما در بازی دیدیم یک وسیله حمل ونقل پرسنل در کنار یک وسیله نقلیه پشتیبانی بود که با اسلحه های جدید تجهیز شده بودند.در بازی نوع جدیدی از Machine Gun وجود دارد که قدرت شلیک را دوبرابر خواهد کرد. در بازی جدید، پیشرفت هایی هم صورت گرفته است به عنوان مثال برنامه نویسان Crytek یکسال گذشته را صرف بهبود عملکرد و جلوه های تصویری بازی کرده اند.به عنوان مثال Warhead از particle system و global ambient lighting system جدید بهره خواهد برد که جلوه های بازی را تا حد زیادی بهبود داده اند.در بازی جدید سطح جدیدی از جزئیات مانند واقعی شدن سطح چوب درختان و حتی سوراخ های روی پوست انسان اضافه شده که همگی آنها از طریق DX9 هم قابل دسترسی هستند و این هدیه ای است به کسانی که نمی توانند سیستم عامل خود را به Vista پیشرفت دهند. این حقیقتی است که بسیاری از بازیکنان در سال گذشته کامپیوتر خود را ارتقاء داده اند.اما تیم Crytek سعی کرده این باور ،که Crysis برای اجرا شدن به سیستم بالا و گرانقیمت احتیاج دارد را تغییر دهد.به همین منظور آنها Warhead را بروی یک سیستم 625 دلاری و بروی درجه High اجرا کردند دراین حالت بازی کاملا روان اجرا شد و برگفته تیم سازنده صحه گذاشت. Warhead توسط استودیوی جدید Crytek در بوداپست ساخته شده است و سازندگان آن چشم اندازهای تازه ای به بازی اضافه کرده اند.این استودیو به خاطر ساخت بازی ها real-time strategy معروف شده که طبق گفته مسئولین آن این امر در توسعه بیشتر هوش مصنوعی بازی تاثیر زیادی گذاشته است. برای بدست آوردن بازی نیاز نیست زمان زیادی منتظر بمانید و بازی در پاییز امسال منتشر خواهد شد. تهییه و تنظیم : takin.سید م.م برگردان متن : یاسر مستجاب |
Vegas 2 |
|